3 redenen waarom je amper aanmeldingen krijgt op je weggever

Een weggever is nog steeds een goede eerste stap naar vertrouwen winnen van jouw toekomstige klant. Of je nu kiest voor een e-book, checklist, stappenplan, handleiding, scan, infographic, tool, video(serie), korte training, challenge of whitepaper, er is altijd een ideale weggever die past bij jou en jouw doelgroep. En na uren zwoegen op jouw prachtige weggever, een aantrekkelijke opt-in pagina en de perfecte funnel, zijn je verwachtingen hoog. Hoe frustrerend is het dan als je na een maand amper aanmeldingen hebt op je weggever? En erger, je er nog geen afspraak/verkoop hebt uitgehaald?

Waar is het misgegaan?

Zoals ik al aangaf is het aanbieden van een weggever nog steeds een ideale manier om toekomstige klanten kennis te laten maken met jou, je bedrijf en je diensten én een prima manier om je mailinglijst uit te breiden.

Des te belangrijker dus om te zorgen dat deze (vaak) eerste kennismaking met jou en jouw bedrijf een positieve indruk achterlaat.

De vorm van de weggever is daarbij niet zo relevant, de inhoud van je weggever des te belangrijker.  Een open deur natuurlijk, maar sluit de inhoud niet aan bij de behoefte van jouw ideale klant, dan zullen er ook geen aanmeldingen komen. Zorg er dus voor dat jouw weggever, in welke vorm dan ook, waardevolle informatie bevat die jouw ideale klant verder gaat helpen.

Mijn weggever sluit perfect aan, en toch….

Maar ook de perfecte weggever is nog geen garantie voor succes. Zelfs als jouw weggever perfect aansluit op de behoefte die jouw ideale klant nu heeft kan het gebeuren dat deze niet wordt aangevraagd. En dat is flink balen. Al die tijd die je erin hebt gestopt. Hoe kan het dan toch mis gaan?

Ik begrijp goed dat je de handdoek in de ring wil gooien op zo’n moment en al je tijd als verloren tijd wil beschouwen. Maar dat zou toch zonde zijn? Zeker als het goed mogelijk is dat één van onderstaande de reden is dat je weggever niet goed loopt. Omdat elk van deze redenen goed om te buigen/verhelpen is zodat je weggever wel goed gaat lopen.

Dé 3 belangrijkste redenen die ervoor kunnen zorgen dat je amper aanmeldingen krijgt op je weggever:

1. Jouw potentiële klanten weten niet dat de weggever bestaat

Om je weggever te kunnen aanvragen, is het wel handig dat jouw potentiële klanten ook weten dat de weggever bestaat. Heb je jouw volgers en potentiële klanten wel laten weten dat je een geweldige weggever voor ze hebt? Zet hem dus niet alleen op je website, maar promoot je weggever ook regelmatig via social media, via e-mail of door middel van advertenties. Laat mensen weten dat je een geweldige weggever hebt zodat ze deze kunnen aanvragen.

2. De weggever is niet te vinden op je website

Die opt-in pagina is natuurlijk belangrijk, maar is daarmee je weggever op je website ook snel te vinden? Want met iedere geïnteresseerde die je weggever niet direct kan aanvragen, verlies je een potentiële klant. Zorg daarom dat je weggever goed en snel te vinden is. Zet de weggever dus niet alleen op een eigen opt-in pagina, maar deel de inschrijfoptie ook op je linkenpagina, de homepage en onder je blogs als Call-To-Action. Maak het jouw potentiële klanten zo makkelijk mogelijk je weggever aan te vragen.

3. De inschrijving werkt niet

Ook als je potentiële klant de weggever niet ontvangt ben je hem/haar kwijt. Ik kan het dus niet vaak genoeg benadrukken, test altijd de inschrijfoptie voor je jouw weggever gaat delen. Een foute koppeling met je e-mailprogramma, een koppeling met de verkeerde lijst of het vergeten aanzetten van een funnel. Het zijn veel voorkomende (en makkelijk te voorkomen) redenen waarom e-maillijsten niet groeien. Het is zo zonde als je hier pas na een paar weken promoten achter komt.

Krijg jij amper inschrijvingen en kun je niet vinden waar het hem in zet?

Vul dan onderstaand formulier in met de link van de inschrijfpagina zodat ik met je mee kan kijken! Ik neem binnen 3 werkdagen contact met je op.

 

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook

Dit is wat mijn vakantie en jouw bedrijf met elkaar gemeen hebben

Dit is wat mijn vakantie en jouw bedrijf met elkaar gemeen hebben

Je hebt niet alles in de hand, of je nu op vakantie bent of een eigen bedrijf runt. Er zijn altijd elementen die voor (onaangename) verrassingen kunnen zorgen en daar kun je maar beter op voorbereid zijn. De les die ik leerde in mijn vakantie is zeker ook op jouw bedrijf van toepassing. Waarom lees je hier->

Lees verder

Van hollen naar stilstaan - blogbericht door Gea Simons

Van hollen naar stilstaan

Momenteel zit ik alleen thuis, complete stilte om me heen met alleen de klok die ik hoor tikken. De laatste maanden van 2023 waren voor mij complete gekte. Er gebeurde zoveel tegelijk.
Het gaat je niet in de koude kleren zitten, maar ik leef nog en deel graag met je hoe het nu met mij gaat.

Lees verder